söndag 25 maj 2008

Slutliga lösningen

I klimatalarmismens spår kommer idén om anti-utveckling som ett brev på posten. Eftersom det är människan som påstås orsaka klimatförändringar (inklusive orkaner och bränder, säkert även jordbävningar) - och människan även utrotar djur, hugger ned regnskog och annat smått och gott - måste förstås lösningen vara att minska antalet människor på jorden. Detta är ingen unik idé. Det är inte ovanligt att höra människor säga att de ångrar att de skaffade barn "till denna värld" alternativt att de inte vill sätta barn till världen eftersom människan är så destruktiv mot naturen.

Det står naturligtvis var och en fritt att skaffa barn eller inte. Eller gör det det? På miljöpartiets kongress har det lagts en motion om att minska befolkningen i Sverige. Det framgår inte hur detta ska gå till eller vilka som berörs. Men det sänder en signal om vilka idéer som finns i partiet, där människor jämställs med djur. Tankarna på vart detta skulle kunna leda är inte särskilt angenäma.

Via HAX

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kände inte igen dig med det blonda håret!
Jag tror att jag har världens bästa jobb! Det kryllar av begåvade elever och trevliga kollegor, så jag trivs verkligen bra!
Hur är det med dig, Hans! Jag förväntar mig en doktorsavhandling snart! J Nu måste jag springa iväg och träffa eleverna!