lördag 7 februari 2009

Liberala kandidater sökes

Att vara frihetlig väljare är inte lätt. Det finns sällan några vettiga kandidater att välja bland, oavsett om det gäller riksdags- eller EU-val. För att underlätta valångesten har, som många redan har uppmärksammat, magasinet Neo bjudit in ett antal kandidater som får förklara varför just de förtjänar liberala väljares röster. Först ut är Christian Engström, vice ordförande i piratpartiet och tillika förstanamn på nämnda partis lista till Europaparlamentet.

Personligen har jag för första gången sedan jag blev röstmyndig beslutat mig för att inte utnyttja min rösträtt den 7 juni. Skälet är att jag helt enkelt har trappat tron på allt vad EU är och står för. En röst i valet är ett sätt att legitimera den korrupta EU-stat som jag, som tidigare EU-positiv liberal, inte längre kan ställa upp på. Men jag önskar Christian Engström och alla andra vettiga kandidater all lycka i valet.

Inga kommentarer: