onsdag 17 mars 2010

Så syniskt att man blir cynsk?

"Brev efter brev och jag har svårt att hålla tårarna tillbaka. Jag är så arg och ledsen att jag nästan kokar. Och ja, jag vet att det inte är jag som egentligen har det jobbigt. Jag är bara bärare av berättelser från de som verkligen drabbas av högerns hårda och syniska politik."

Veronica Palm gråter krokodiltårar på sin blogg. Det är som vanligt när Socialdemokraterna pratar politik: Högern är ond, ond, ond och vill människor illa, illa, illa. Det är i sanning märkligt att runt 45 procent av valmanskåren stöder en regering som är så infernaliskt elak.

5 kommentarer:

Micke sa...

Aldrig funderat på en kurs i retorik?

Hans Li Engnell sa...

Läs vad kvinnan skriver. Eller sluta skriva meningslösa kommentarer.

Sandra sa...

Men Mickes kommentar var ju en perfekt illustration till inlägget. Micke tror - på fullaste allvar - att alla liberala bloggare är betalda lobbyister för näringslivet. Han tror att du får betalt för varje inlägg och trots att du inser att allt du skriver är moraliskt fel fortsätter du för pengarnas skull...

Micke sa...

Jag trodde att det här inlägget från Egnell var raljerande med en sosse som uttrycker empati och stavar fel men det var tydligen fel.


Sen tror jag inte att alla liberaler får betalt för att vara behjälpliga åt "rätt särintressen"

Dom flesta talar i kluvna tungor helt gratis.

Anonym sa...

En tanke slog mig. Handlar det inte om projektion? Ungefär som när ett parti lett av Göran Persson börjar utveckla teorier om könsmaktordningar och patriarkala maktstrukturer.
/B