söndag 13 februari 2011

Fyrtiotusen miljarder



Apropå Sverigedemokraterna. Det är inte alltid lätt med matematiken. Själv slutade jag gilla matte när jag började högstadiet och inser nu, många år senare, att jag har haft ytterst begränsad användning för framför allt matematik C sedan jag kämpade mig igenom den kursen på gymnasiet. Men lite baskunskaper är ändå bra att ha, även om man är riksdagsledamot.

För den som tycker att Forex.se är en tråkig sajt finns nu sajten fyrtiotusenmiljarder.com. Där kan man räkna ut vad allt från en CD-skiva till en Thailandsresa kostar om man konverterar från euro till svenska kronor enligt sverigedemokratisk logik.

Uppdatering: Sverigedemokraterna upprörs av att SVT har lagt upp klippet som en rolig blooper.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det här var ju inget räknefel så jag förstår mig inte på ditt inlägg.

Serina sa...

Fast SD verkade inte alls ha något emot när följande laddades upp:

Gunnar Andrén Kan Inte Räkna

manen sa...

vad handlar dessa 40000(!) miljarder om? kostnaden för sveriges integration?(ligger inte statsbudgeten på typ 1000 miljarder/år eller nått?)

Anonym sa...

Algebra är ju från början arabisk vetenskap. SD bestämde sig väl för att den är en del av den "mångkulturella islamiseringsagendan" eller något sådant och utvecklade sin egen räknemetod istället.

Anonym sa...

Riksbanken har väl planerat en del inflation och hon visste om det men råkade försäga sig.